Eργατικό Αντιϊμπεριαλιστικό Μέτωπο

[επικοινωνία: eam.greece@gmail.com]

  • Κατηγορίες

  • Πρόσφατα

  • Τρέχον μήνας

    Φεβρουαρίου 2013
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
    « Ιαν   Μαρ »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728  
  • Κατάλογος

ΣΧΕΔΙΟ “ΑΘΗΝΑ”

Αναρτήθηκε από τον/την eamgr στο 6 Φεβρουαρίου, 2013

ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΟΥΣΑΣ

                ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Το εκπαιδευτικό σύστημα- από την πρώτη μέχρι την ανώτερη βαθμίδα- ενός κοινωνικού σχηματισμού που υπόκειται στους καπιταλιστικούς νόμους και ιδιαίτερα τους νόμους της άκρατης ελεύθερης αγοράς, αποτελεί  στρατηγικό κόμβο για την αναπαραγωγή των αναγκών του κεφαλαίου, σχεδιάζεται με βάση τις κατευθύνσεις που οδηγούν στην καλύτερη δυνατή απόδοση του μέγιστου ποσοστού κέρδους.

Πρέπει να υπαχθεί σήμερα στην απόλυτη αναγκαιότητα της πλήρους κεφαλαιοποίησης της γνώσης  μέσα και έξω από το σχολείο/πανεπιστήμιο. Οι οικονομετρικές προτεραιότητες του νεοφιλελευθερισμού σε διεθνικό επίπεδο στοχεύουν στην αποειδίκευση της εργασίας και για αυτό και στην διάσπαση της γνώσης, στην διαμόρφωση νέων μορφωτικών προτύπων που καθορίζει η υπεροχή των αυτοματοποιημένων, αποκοινωνικοποιημένων  πληροφοριών εις βάρους της ολότητας της μόρφωσης σαν χώρου όπου ενοποιούνται και καθολικοποιούνται οι πνευματικές και υλικές κατακτήσεις μιας κοινωνίας.αθηνα

Για αυτό και στον νεοελληνικό κοινωνικό σχηματισμό, ήδη από τα χρόνια της εισόδου στην ΟΝΕ, συντελείται στην εκπαίδευση  το ίδιο δράμα που συντελείται συνολικά στο κοινωνικό και οικονομικό προτσές:  Αποδιάρθρωση της οικονομικοπαραγωγικής βάσης της χώρας, κατακερματισμός και συντεχνιοποίηση των κοινωνικών ομάδων, καθώς και ένας βαθύς ταξικός διαχωρισμός όσον αφορά στην πρόσβαση στον καταμερισμό του πλούτου και της γνώσης. Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως ήδη από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας  το 30% του μαθητικού δυναμικού δεν κατάφερνε να ολοκληρώσει την μέση εκπαίδευση. 

Τα δεκάδες, διάσπαρτα όσον αφορά το γνωσιολογικό αλλά και το  χωροταξικό περιεχόμενο τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ που συγκροτήθηκαν σε εκείνην την  περίοδο ανά την χώρα, δεν απαντούσαν στην ανάγκη των φτωχών λαϊκών  στρωμάτων για πιο ‘’αντιπροσωπευτική’’  ή πόσο μάλλον ολική μόρφωση.  Αντίθετα, και σε απόλυτη συμφωνία με τον παρασιτικό και τυχοδιωκτικό χαρακτήρα της εγχώριας άρχουσας τάξης,  συγκροτήθηκαν:

Α) Για να παράξουν τους απόλυτα αποειδικευμένους  νέους εργαζόμενους στα πρότυπα της μισής μόρφωσης- μισής εργασίας- μισής ζωής. Τα γνωσιολογικά πεδία των τμημάτων αυτών σε πολλές περιπτώσεις δεν αντιστοιχούσαν ούτε καν στο επίπεδο ευρύτητας και εμβάθυνσης της γνώσης που περιείχαν σε ένα μάθημα  ενός μόνο εξαμήνου στις παραδοσιακές σχολές των ενιαιοποιημένων κύκλων σπουδών. 

Β) Για να λάβουν την υλική υπόσταση- και στον ρόλο του πολιορκητικού κριού για το σύνολο της εκπαίδευσης- τα χρήματα που μέσω των ΕΣΠΑ (Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς- προγραμματισμός  των Ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εθνικό επίπεδο) δίνονται στην χώρα μας προκειμένου να στηριχτεί το όραμα του κοινού νομίσματος για μια πανευρωπαϊκή εκπαίδευση της απογνωσιολογικοποίησης  της εργασίας καθώς και της γενικότερης  απομόρφωσης,  για να κατακερματιστεί και η γνώση και η εργασία στα πλαίσια των αναγκών του ευρώ να παραμείνει ανταγωνιστικό νόμισμα αφενός, αλλά και για να αποδυναμωθεί το μορφωτικό κεφάλαιο της χώρας μας προκειμένου να αποδυναμωθεί εν γένει και η παραγωγική της θέση μέσα στα πλαίσια του παρασιτικού και δορυφορικού της ρόλου στον διεθνή καταμερισμό της εργασίας.

Γ) Για να ικανοποιήσουν τα μικροκομματικά τους συμφέροντα, ιδρύοντας ΤΕΙ και ΑΕΙ σε διάφορες πόλεις και χωριά προτιμώντας προκειμένου να ικανοποιήσουν  προεκλογικά τα ρουσφέτια τους να διαμελίσουν  το σώμα της εκπαίδευσης χωρίς κανένα απολύτως εκπαιδευτικό σχέδιο, συνάμα αντιμετωπίζοντας προφανώς τους φοιτητές σαν πελάτες των επιχειρήσεων και των νοικοκυραίων της επαρχίας. Αφού ξεγύμνωσαν την επαρχία από την παραγωγική της υπόσταση, προχώρησαν έτσι ένα βήμα παραπέρα στην  λογική της επιχειρηματικοποίησης κάθε πτυχής  της ζωής με προφανή αντίκτυπο στην καθυστερημένη και αντιδραστική όπως διαμορφώθηκε συνείδηση των ανθρώπων της επαρχίας.

Το σχέδιο ‘’Αθηνά’’ δεν εκπονήθηκε  προκειμένου  να εξορθολογικοποιήσει δήθεν τον κατακερματισμένο χώρο για τον οποίον οι ίδιοι ευθύνονται  στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως ευαγγελίζεται η τρικομματική κυβέρνηση του φασισμού.  πολ

  • Είναι απλά άλλη μια πράξη κυνικού αυταρχισμού μιας κυβέρνησης που προχωρά με γνώμονα την επιβολή εις βάρος του καταπιεζόμενου λαού δίχως να υπολογίζει στο ελάχιστο το πολύπλευρο κόστος που το κλείσιμο σχολών θα επιφέρει σε χιλιάδες οικογένειες.
  • Είναι μια πράξη κυνισμού επιπλέον μιας και κινείται στα όρια της  παραδοχής  του ‘’όταν είχαμε ανάγκη αυτά τα τμήματα τα φτιάξαμε και τώρα που δεν τα χρειαζόμαστε τα κλείνουμε  χωρίς να δίνουμε λογαριασμό σε κανέναν’’. Αυτό υποδηλώνει άλλωστε η εκπόνηση του σχεδίου δίχως την οποιαδήποτε συνεννόηση  με την εκπαιδευτική κοινότητα.
  •  Αλλά και πέρα από αυτό, είναι ένα βήμα παραπέρα στη συγκεντροποίηση των σχολών στα πλαίσια της επιχείρησης να διεκπεραιώνονται πιο άμεσα και αυτοματοποιημένα οι ανάγκες της επιχειρηματικοποίησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα και από τον σιδερένιο φράχτη του νέου νόμου πλαίσιο που σκοπό έχει την πλήρη πρόσδεση όλων των ακαδημαϊκών  λειτουργιών στις κατευθύνσεις της νέας οικονομετρίας με εμφανή  βεβαίως τα σημάδια και της ιδεολογικής κατίσχυσης ενάντια σε ό,τι προοδευτικό έχει απομείνει να πρεσβεύει τα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα  από την άποψη των ελευθεριών. καταληψη

Η απάντηση του προοδευτικού κομματιού της κοινωνίας και της εκπαίδευσης  δεν μπορεί φυσικά να δοθεί  στα στενά όρια της συντεχνιακής  λογικής . Ίσα ίσα που η συντεχνιακή λογική συμφερόντων επιβλήθηκε στην σπουδάζουσα νεολαία  και εξ αιτίας της συγκρότησης  των σχολών δύο ταχυτήτων, των κατακερματισμένων και αλληλοσυγκρουόμενων πτυχίων (ή πιστοποιητικών γνώσης).  Μέσα από αυτήν την πραγματικότητα συγκροτήθηκε ένα σώμα των ελίτ στα πανεπιστήμια εις βάρος αρχικά των σπουδαστών των υποδεέστερων σχολών και κατ’ επέκταση εις βάρος όλης της νεολαίας.

Η ευθύνη για την συγκρότηση αυτών των ελίτ βαραίνει κύρια την Αριστερά μιας και είχε την ιστορική υποχρέωση να αντιταχθεί σθεναρά στην αποδιάρθρωση και στην πολυδιάσπαση των κομματιών της εκπαίδευσης. Τα σκληρά ταξικά στεγανά στην εκπαίδευση τροφοδοτήθηκαν και μέσα από τα φοιτητικά κινήματα των ελίτ, όσο φυσικά και από την επίμονη άρνηση όλων (και κύρια των αριστερών παρατάξεων) να ανασυσταθεί ο φοιτητικός-σπουδαστικός συνδικαλισμός και μέσα από την ανασυγκρότηση των τριτοβάθμιων οργάνων του.

Η προσχώρηση της αριστεράς στις θέσεις της αναρχοαυτονομίας και σε αυτό το πολιτικό διακύβευμα σε συνδυασμό με την μικροαστική αντίληψη της υπεράσπισης της αυτονομίας συμφερόντων  των διάσπαρτων ‘’κοινωνικών χώρων’’  στην εκπαίδευση (που οδήγησε αναπόφευκτα  στην συντεχνιοποίηση τους) στέκεται σήμερα ο καίριος παράγοντας που αποτρέπει την συγκρότηση ενός πλατιού προοδευτικού- αριστερού μετώπου στα πανεπιστήμια, στα ΤΕΙ και φυσικά σε όλο το εκπαιδευτικό κίνημα.

Για αυτόν τον λόγο άλλωστε αφήνει ακάλυπτο αυτό το κίνημα των ελίτ τους σπουδαστές των ΤΕΙ που κλείνουν και οι οποίοι έχουν βγει ήδη στους δρόμους, όπως άφησαν ακάλυπτους διαχρονικά και τους μαθητές στις καταλήψεις τους, όπως άφησαν ακάλυπτες και  τις απεργίες των εκπαιδευτικών. Όπως δεν συμπαραστάθηκαν επίσης στις πολύμορφες αντιδράσεις του κόσμου της εργασίας ενάντια στο μνημόνιο!

Η απάντηση μας και στο σχέδιο ‘’Αθηνά’’ όσο και γενικότερα στην αποδιάρθρωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην χώρα- που διαμορφώνεται με σκληρούς όρους ταξικής διαφοροποίησης αλά δεκαετία 1950 και πίσω – για να είναι νικηφόρα πρέπει να δοθεί από την θέση υπεράσπισης του δικαιώματος στην εκπαίδευση σαν αναπόσπαστη κοινωνική κατάκτηση.

Οι νέοι ταξικοί φραγμοί πρόσβασης στην εκπαίδευση υπαγορεύουν στο να καταλήγουν επιστήμονες μόνο το 5% των μαθητικού δυναμικού. Υπαγορεύουν να μην ολοκληρώνουν το Λύκειο σχεδόν ο ένας στους δύο. Αν αυτό είναι το μέσο για να αποχαυνώσουν και να εξανδραποδίσουν τη νεολαία  εμείς οφείλουμε  να παλέψουμε για το δικαίωμα όλων να λαμβάνουν στοιχειώδη ανώτερη εκπαίδευση.

Αν το σχέδιο τους είναι να παράγουν εξατομικευμένους κατόχους  πληροφοριών μιας κατακερματισμένης γνώσης, εμείς πρέπει να ξαναθυμίσουμε ότι η γνώση εκπορεύεται από και κατευθύνεται προς την κοινωνία και ότι ο κάτοχος της είναι ταυτόχρονα κοινωνικός και όχι μόνος ατομικός φορέας της.

Αν το σχέδιο τους είναι να βγάζουν από τα «εργοστάσια» των πανεπιστημίων, των ΤΕΙ ανθρώπους απόλυτα παραδομένους στη ισχύ των ορίων του κεφαλαίου, εμείς πρέπει να ξαναθυμίσουμε στην κοινωνία ότι δεν υπάρχει ούτε μια λειτουργία της μόρφωσης που να μην αφορά  de facto το σύνολο της κοινωνικής αναπαραγωγής!

Αν το σχέδιο τους είναι να απονεκρώσουν τα πανεπιστήμια, να τα κάνουν φάμπρικες αναπαραγωγής του κεφαλαίου και νεκροταφεία των συνειδήσεων μας, πολλαπλασιάζοντας τον ατομισμό και τον ανταγωνισμό, εμείς πρέπει να επαναθεμελιώσουμε την ενιαιότητα των συμφερόντων της σπουδάζουσας νεολαίας τόσο ιδεολογικά όσο και οργανωτικά.

Θέλουν  να βγάλουν στην παρανομία την εργατική τάξη και τα παιδιά της, θέλουν να μας γυρίσουν στην μετεμφυλιακή εκπαίδευση των ταξικών διαχωρισμών, των αποκλεισμών και της καταστολής!

Δεν θα τους το επιτρέψουμε!τει

Αποτελεί χρέος και άμεση αναγκαιότητα να τοποθετηθούν στο σύνολο των ζητημάτων που άπτονται του εκπαιδευτικού συστήματος εκείνοι που αγωνιούν για το μέλλον της κοινωνίας όπως την θέλουμε και όπως μπορούμε να την χτίσουμε. Δίκαιη, ανθρώπινη, κοινωνία της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Αρκετά πια τα ζητήματα της Παιδείας έγιναν αντικείμενο μικροκομματικής και συντεχνιακής εκμετάλλευσης.

Αρκετά πια η σπουδάζουσα νεολαία έχει μείνει έξω από την προσπάθεια της κοινωνίας να γκρεμίσει τους δυνάστες της! Σχήμα οξύμωρο ο εφησυχασμός της τα τελευταία 4 χρόνια ενώ κρίνεται όλο το μέλλον της!

Στο πλευρό του αγώνα του κόσμου της εργασίας ενάντια στην προσπάθεια να τον βγάλουν στην παρανομία και να διαλύσουν όλη την κοινωνία μπορεί και πρέπει η νεολαία να συμβάλει στην προσπάθεια να γκρεμίσουμε την τρομοκρατία του φασισμού και της εξαθλίωσης.

ΕΑΜνεολαία

 

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: